Menu

5 tips & weetjes voor: week 15

Hier vind je vele tips & weetjes voor tijdens je zwangerschap over zwangerschapskwaaltjes, emoties, voeding, sport en nog veel meer.

002599_09-vitamined.jpg

Vitamine D

Vitamine D heeft een belangrijke functie in je lichaam. Daarom is het belangrijk om het hele jaar door voldoende vitamine D binnen te krijgen. Zonlicht is de voornaamste bron van vitamine D. Laat niet zomaar de boter of margarine weg uit je voeding. En zorg dat je dagelijks in de buitenlucht komt (met je blote huid, zonder foundation, in de zon zonder te 'bakken'!) Vitamine D vind je overigens ook in eieren, vette vis en volle melk. Ter aanvulling op je voeding kun je ook kiezen voor een multivitamine zoals Compleet Zwanger van Davitamon. (KAG-nr:24-1117-1759) Lees meer
002557_45-waterpokken.jpg

Waterpokken

Als je geen waterpokken hebt gehad of als je dat niet zeker weet, laat dan in het begin van de zwangerschap in het bloed bepalen of je antistoffen tegen waterpokken hebt. Ben je in contact geweest met een waterpokkenpatiënt en heb je geen antistoffen, laat dan binnen vier dagen antistoffen toedienen. Heb je namelijk geen antistoffen tegen waterpokken dan bestaat er een heel kleine kans dat de baby ermee besmet raakt en er aangeboren afwijkingen aan overhoudt. Lees meer
003369 Davitamon2

Davitamon

Compleet Zwanger van Davitamon bevat een combinatie van vitamines en mineralen met o.a. de dagelijks aanbevolen hoeveelheid volgens de Gezondheidsraad van 400 microgram extra foliumzuur en 10 microgram vitamine D3. Het is een complete aanvulling op je voeding speciaal afgestemd op de behoefte van jouw lichaam als aanstaande moeder. Met foliumzuur met vitamine D3 draag je bij aan de ontwikkeling van je baby. (KAG-nr:24-1117-1759) Lees meer
003355_3-vitamined.jpg

Extra vitamine D

Voor verschillende groepen wordt extra vitamine D aanbevolen: • Baby’s en kinderen tot 4 jaar • Vrouwen tijdens de zwangerschap • Vrouwen vanaf 50 jaar en mannen vanaf 70 jaar • Mensen die onvoldoende buiten komen (tussen 11-15uur) of een donkere huidskleur hebben Voor deze groepen geldt het advies van de Gezondheidsraad om elke dag 10 microgram vitamine D te slikken. Voor mannen en vrouwen boven de 70 jaar is dat zelfs 20 microgram per dag. Lees meer

Helaas

Onze website www.berichtjeuitjebuik.nl is niet beschikbaar voor Internet Explorer versie 8 en lager

Om deze website te kunnen bekijken, adviseren we Internet Explorer 9 of hoger, Google Chrome, Firefox of Safari.