Menu

4 tips & weetjes voor: week 22

Hier vind je vele tips & weetjes voor tijdens je zwangerschap over zwangerschapskwaaltjes, emoties, voeding, sport en nog veel meer.

002584_62-hulp.jpg

Hulp aannemen

Krijg je hulp aangeboden voor na de bevalling? Denk er even goed over na voor je het vriendelijk afslaat. Als je al moeder bent weet je hoe druk die eerste periode is, samen met je partner en je kindje moet je een heel nieuw ritme vinden en bovendien krijg je veel bezoek en zit de wasmand altijd vol. Sla dus niet zomaar af, die hulp! Lees meer
001903_001055-fietsen.jpg

Fietsen en zwemmen

Door het groeien van je buik en mogelijke gewichtstoename kunnen sommige sporten een uitdaging worden om nog beoefend te worden. Misschien sport je helemaal niet en wil je nu je zwanger bent graag wat meer gaan bewegen, wat een goede keuze is. Het fijne van zwemmen en fietsen is dat je niet je eigen lichaamsgewicht hoeft te dragen. Dus of je nu een fanatieke sporter bent of graag wat meer wilt bewegen, met zwemmen en/of fietsen kun je toch lekker bezig zijn. Lees meer
002860_spataders.jpg

Spataders

Strek je voeten 5 seconden en trek daarna je tenen naar je neus, ook 5 seconden. Doe dit elk uur, twee keer achter elkaar. Zo pomp je de bloedvaten leeg en help je spataders te voorkomen. Ook steunkousen kunnen helpen bij beginnende spataders. Doe ze altijd aan voor het opstaan, dus voordat het bloed in de benen stroomt. Bij ernstige spataders kun je jezelf serieuze steunkousen laten aanmeten in een winkel voor revalidatieproducten. Heb je spataders in de schaamlippen? Druk daar dan een stevig maandverband tegenaan. Dat geeft tegendruk. Zijn ze negen maanden na de bevalling nog steeds aanwezig, dan kun je overwegen ze weg te laten spuiten of laseren. Lees meer

Helaas

Onze website www.berichtjeuitjebuik.nl is niet beschikbaar voor Internet Explorer versie 8 en lager

Om deze website te kunnen bekijken, adviseren we Internet Explorer 9 of hoger, Google Chrome, Firefox of Safari.